Drugi trening przed GP Węgier zakończył się zwycięstwem Lewisa Hamiltona, który bolidem MP4/23 wyposażonym w nowe skrzydełka na nosie, testowane podczas ostatnich prób na torze w Hockenheim, wykręcił czas 1:20,554. Na koniec dnia udanym wynikiem popisał się Nelson Piquet, który stracił do lidera niecałe 0,2 sekundy, plasując się drugiej pozycji.
Trzecie i czwarte miejsce także przypadło w udziale kierowcom McLarena i Renault. Trzeci był Kovalainen, a czwarty Alonso. Za pierwszą czwórką sesję ukończyli kierowcy Ferrari. Tym razem obaj używali przez całą sesję bolidów wyposażonych w pokrywę silnika w kształcie płetwy rekina. Kimi Raikkonen okazał się szybszy od swojego kolegi o zaledwie 0,001 sekundy.Za kierowcami McLarena, Renault i Ferrari drugi piątkowy trening ukończyli zawodnicy BMW Sauber. Tym razem to Nick Heidfeld był szybszy, wyprzedzając Roberta Kubicę o przeszło 0,2 sekundy. Do pierwszej dziesiątki zakwalifikowali się jeszcze Jarno Trulli z Toyoty oraz mający problemy rano Nico Rosberg z Williamsa.
Timo Glock otwierał drugą dziesiątkę zawodników, wyprzedzając obu kierowców Red Bulla- Marka Webbera oraz Davida Coultharda. Drugi z kierowców Williamsa, Kazuki Nakajima, był 14 ze stratą grubo ponad sekundy do Lewisa Hamiltona.
Sebastien Bourdais po raz kolejny w dniu dzisiejszym wykorzystał problemy techniczne swojego kolegi z zespołu i ukończył dzień przed Sebastianem Vettelem, który w drugim treningu zdołał przejechać zaledwie jedno okrążenie więcej niż w pierwszym- 5, kończąc sesję na ostatniej pozycji.
Przed najmłodszym w stawce Niemcem piątkowy dzień ukończyli obaj kierowcy Hondy i Force India.
Jutro rano o godzinie 11 rozpocznie się ostatni przed kwalifikacjami trening. Zapraszamy.
01.08.2008 16:05
0
Aaa tam, wyjechali niektórzy w końcówce na jedno-dwa szybkie kółka i tyle np. Renault i chyba Heidfeld. Długo Robert był czwarty. I w długich przejazdach kręcił czasy jak Ferrari.Maki poza zasięgiem.Nie ta liga. A Alonso i Nelsinho pojechali po jednym szybkim kółku pewnie na oparach i świeżych gumach.Heidfeld tak samo.Tak to wyglądało na tabeli Live przynajmniej.Będzie dobrze.
01.08.2008 16:05
0
zaraz " 07 zgłoś się"
01.08.2008 16:06
0
Poza tym fajnie widać po wynikach jak tor się nagumował.
01.08.2008 16:10
0
k... jakieś " na dobre i na złe"
01.08.2008 16:10
0
Macki są poza konkurencją niestety :/ czuje nudny wyścig chyba ze Ham coś wymyśli ciekawego :)
01.08.2008 16:16
0
Robert coś słabo na miękich oponach - nawet do 2 sek wolniej od czołówki.
01.08.2008 16:20
0
No, ale Ferrari było zadowolone, a w stajni ponoć panował spokój. Choć widać, że najlepsze czasy w II treningu o pół sek gorsze od I treningu. Ale to być może efekt nagumowania, co normalne, a tak jakby w II treningu Ferrari pracowało na większym dotankowaniu niż rano. Zupełnie na odwrót MacLaren. Podsumowując, może nie do końca Maci są tak hop do przodu.
01.08.2008 16:21
0
sorry, czasy w II tren o pół sek lepsze niż w I tren
01.08.2008 16:26
0
Ferrari dotrzymuje kroku McLarenowi i sądzę,że nie naciskali tak mocno na czasy okrążeń,ale przygotowywali się do wyścigu.Sądzę,że w kwalifikacjach o Pole Position będą walczyć Massa i Hamilton.
01.08.2008 16:26
0
Mysle ze bedzie dobrze nic wiecej niemozna powiedziec.
01.08.2008 16:27
0
A BMW jak w każdy piątek-testują to i owo.Prawdziwy potencjał F1.08 zobaczymy dopiero w Q2 i Q3 i wtedy się wyjaśni,czy rzeczywiście mają szansę na podium.
01.08.2008 16:29
0
Pierwszy komentarz Miro66 bardzo dobrze oddaje rzeczywiste odzwierciedlenie treningu - jak ktoś oglądał, to widzi różnicę w stosunku do podawanych czasów. Ja tam mam dobre przeczucia.
01.08.2008 16:38
0
co sie to robi z bmw ??!! ale mam nadzeieje ze tylko testuja dzisiaj
01.08.2008 16:47
0
Będzie dobrze. Nick cały trening za Robertem, który ostro pracował nad oponami do wyścigu, a pod koniec wyjechał na trzy szybkie kwalifikacyjne kółka na " oparach " i niestety Go wyprzedził. Robert jeździł dziś zatankowany pod wyścig. Ci co oglądali treningi i choć troszkę się znają to wiedzą jak jest :) Pozdarwiam
01.08.2008 17:02
0
piquet fartem na P2? heh.. wogole Renault wysoko :) BMW jak zawsze na swoim poziomie w treningach :) poziom BMW sprawdzanie, sprawdzanie, analiza analiza :)
01.08.2008 17:02
0
pierwszy komentarz dobrze odzwierciedla? Na oparach i swiezych gumach to kolizja pewna. Dobre czasy owszem na lekkim samochodzie ale gumy musza byc juz rozjezdzone (nie kojarzyc ze zdartymi), nowki sie poddziera na treningach do kwalifikacji i i wyscigu.
01.08.2008 17:06
0
a poza tym Kubica wykonal najwiecej okrazen i to jakos nie dalo rezultatu. Albo samochod swietny a kierowca zachowawczy albo odwrotnie, problemy z konstrukcja, zreszta widac to po czasach. Ile by nie wykonali kolek, to czasy sa constans.
01.08.2008 17:13
0
a może zamiast walczyć o jak najlepszy wynik, BMW i ferrari testują zachowanie bolidu przy większym obciążeniu paliwem? To by tłumaczyło dobrą pozycję Maka. Vettel chyba ma w tym tygodniu problemy z samochodem, bo w poprzedniej sesji przejechał tylko 4 kółka, a w tym 5. W ferrari wyrównana forma-zwróćcie uwagę na różnicę między Raikkonenem a Massą. Jak na mój gust, Maki i Renault testują zachowanie bolidu z małym obciążeniem paliwem, natomiast BMW i Ferrari testuje bolidy z większym obciążeniem, takim jak w trakcie wyścigu.
01.08.2008 17:14
0
Kubica wykonał tyle okrążeń co każdy w czołówce. Nick wykonał najwięcej okrążeń. Czasy Roberta nie były constans. Na super miękkich oponach jeździł zdecydowanie wolniej
01.08.2008 17:16
0
Ferrari na suchym torze będzie moim zdaniem bezkonkurencyjne, zwłaszcza gdy tor się trochę "nagumuje" a McLaren będzie musiał się postarać, aby powalczyć z Massą i Icemanem.
01.08.2008 17:19
0
hamilton jest poza zasiegiem .ferrari powalczy z kovalem . a teksty ze FER jezdzi z obcizeniem a McL lekki sa wyssane z palca( mowia o tym wyniki ostatnich wyscigow)
01.08.2008 17:48
0
sivsy faktycznie pomylilem kolejnosci, nick zaliczyl najwiecej kolek, a do czasow ze sa constance, to przesledz roznice miedzy kubica a heidfieldem, jak spadaja to obydwaj, jak do gory to tak samo ale roznic czasowych prawie nie ma, sa constance. aco do obciazen samochodu nie wierze zeby renault tak elegancko sie zachowywal jak mclaren, jesli lzejsze samochody to tylko renault. To ich typowa taktyka i nie "hit sezonu". Kwalifikacje pokaza dokladnie. A tor nadaje sie na lekkie samochody o 3 tankowania to najlepsza opcja i renault na to liczy.
01.08.2008 17:48
0
Też uważam że Ferrari wiele nie zdziała w konfrontacji z McL. Niewiele też im chyba pomoże wysoka temperatura na którą tak liczyli. Wolałbym by było inaczej, ale nie zanosi się na to:|
01.08.2008 18:24
0
Fura Lewisa jest kosmiczna, jak nie przytrafi mu się głupia wpadka to wszystkich znowu zdeklasuje, Robert może mieć duże problemy z ograniem Nicka, to właśnie taktyka BMW na pozostałe wyscigi, ale co im się dziwić? Wielu poprzedników całkiem sensownie takie dictum uzasadniało i ja się z nimi zgadzam.
01.08.2008 19:58
0
Do tych co mówią, że McLaren'y jechały z małą ilością paliwa: Czas Hamilton'a z 2007r. w Q2: 1:19.301. Dla porównania: Raikkonen: 1:20.107; Massa: 1:20.408; Kubica: 1:20.366; Heidfeld: 1:20.259.
01.08.2008 20:08
0
w GP Europy Ferrari Wygra z małą przewaga a 27-29.08 są Testy na Monzie na pewno jakieś poprawki przygotują aerodynamiczne na GP Belgi i Włoch i będzie dominacja od GP Belgi i Włoch do końca sezony
01.08.2008 20:13
0
fani BMW strzeżcie się.RENO dogoniło waszych a od gp-Belgi będzie przed bmw
01.08.2008 20:46
0
shumi85: Nostradamusem to ty chyba nie będziesz...
01.08.2008 20:54
0
raczej tak!ale czas pokaże zapamiętaj to85;alonso już teraz będzie przed oboma BMW
01.08.2008 22:17
0
spokojny trening, testoewali na wyścig.. zobaczymy jutro
01.08.2008 22:47
0
bmw zatankowane bo jak zwykle w piatki przygotowywali sie na wyscig
01.08.2008 22:55
0
ciekawe te nowe skrzydełka na nosie w makach! a "płetwy rekina" to może specjalnie dla sponsorów jako większa powierzchnia reklamowa? a poważnie to pamiętacie, kto jako pierwszy tego użył?
01.08.2008 23:22
0
doktorek coś przebąkiwał o podium ale wydaje mi się że BMW nie ma szans, nie rozwijają bolidu w ogóle podczas gdy inne teamy renault redbull czy toyota już są tuż tuż za plecami jeśli chodzi o osiągi(z punktami to trochę gorzej)A co do Mclarena(Hamiltona)to ze wsparciem całego zespołu ma szansę na mistrza(Dennisowi jak na razie uchodzą na sucho wszystkie "ordery")a więc świat jest piękny.. pozd.
02.08.2008 08:28
0
maxi "Płetwe rekina" jako pierwszy zastosował Red Bull póżniej z tego co pamiętam to Renault a dalej to już Ci nie powiem.
02.08.2008 12:11
0
Może w BMW znowu będzie TeamOrders może nie będzie tak źle
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się